ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ

  • Anna Zhaldak кандидат економічних наук, ст. викладач кафедри менеджменту Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», м. Київ, Україна http://orcid.org/0000-0003-3421-3648
  • Anna Bychkovskaya студентка факультету менеджменту та маркетингу Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» м. Київ, Україна
Ключові слова: інтегровані маркетингові комунікації; менеджмент; маркетинг; інновації; інтеграція; інструменти просування; конкуренція; споживачі.

Анотація

У статті розглянуто інтегровані маркетингові комунікації як чинник забезпечення ефективного розвитку підприємств.  Сформовано визначення інтегрованих маркетингових комунікацій та досліджено, як дане поняття  розглядали різні автори. Проаналізовано причини виникнення інтегрованих маркетингових комунікацій у другій половині XX століття. Визначено основні критерії та види інтеграції. Розглянуто принципи комунікації за П. Смітом.

Особливостями формування інтегрованих маркетингових комунікацій та їх відмінностями від звичайного комплексу маркетингу визначено: чітке визначення цілей маркетингових комунікацій, що відповідають загальним цілям підприємства; плановий підхід, що передбачає узгодження всієї маркетингової комунікаційної діяльності; ранжування цільової аудиторії; управління всіма формами контактів, як основа комунікаційної діяльності; ефективний менеджмент та інтеграція всіх елементів просування; ранжування інструментів просування. Визначено переваги такої інтеграції порівняно із традиційним підходом.

Для визначення того, як маркетингові комунікації впливають на ефективність розвитку підприємств використаємо метод кореляційно-регресивного аналізу. Для досліджуваного підприємства А доцільно розглянути вплив маркетингових комунікацій в контексті розвитку HR-бренду. Досліджено взаємозв’язки між чисельністю розробників, витратами на маркетингові комунікації та їх вплив на результуючу ознаку – прибуток підприємства. В якості першої факторної ознаки візьмемо чисельність розробників, адже як вже було зазначено саме людські ресурси є основним ресурсом компанії та здатні формувати його інноваційний потенціал. В якості другої факторної ознаки візьмемо загальні витрати на маркетингові комунікації, адже вони сприяють залученню як співробітників, так і клієнтів. В якості третьої факторної ознаки оберемо коефіцієнт рентабельності маркетингових витрат, щоб показати, що ефективне планування та використання комплексу маркетингових комунікацій впливає на прибутковість підприємства.

Посилання

Illiashenko, N. (2011). Organizational and economic principles of innovative marketing of industrial enterprises. Sumy: SumDU.

Krauze, О. (2008). Enterprise integrated marketing communications. Sotsialno-Ekonomichni Problemy I Derzhava, 1(1), 104-110. Retrieved February 21, 2019, from http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/1778/1/Krauze.pdf

Nozdreva, R., Krylova, G., Sokolova, M., & Hrechkov, V. (2003). Textbook, practicum and training complex on marketing. Moskva: Ekonomyst.

Kotler, F. (2002). Fundamentals of Marketing. Moskva: Yzdatelskyi Dom «Vyliams».

Bashynska, I. (2012). Marketing communications of innovatively active industrial enterprises: Formation, integration, development. Donetsk: Noulidzh.

Tsukanova, I., & Zozulov, O. (2013). Features of formation of integrated marketing communications in the market of consulting services. Aktualni Problemy Ekonomiky Ta Upravlinnia Zb. Nauk. Prats., 7. Retrieved February 24, 2019, from http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2013-2.pdf

Voinarenko, S. (2011). Communicative enterprise policy in modern conditions. Visnyk Khmelnytskoho Natsionalnoho Universytetu, 6(2), 51-54. Retrieved February 24, 2019.

Novykova, N., & Chernenko, S. (2014). Organization of integrated marketing communications. Ekonomika. Menedzhment. Biznes Zbirnyk Naukovykh Prats, 1(9), 130. Retrieved February, 2019.

Integrated marketing communications. Smart Insights Digital Marketing. (n.d.). Retrieved April 16, 2019, from https://www.smartinsights.com/traffic-building-strategy/integrated-marketing-communications/


Переглядів анотації: 608
Завантажень PDF: 1024
Опубліковано
2019-07-05